Sjuka dröm

KLÄTTRA: Man kan t. ex. drömma att man klättrar uppför en lodrät bergvägg. När man är nästan uppe möter man ett oväntat hinder och grips av ångest. Tolkningen är klar: drömmaren saknar ännu den nödvändiga inre balansen för att nå den eftersträvade "toppen". Han inser att han vill högre än vad som är möjligt, hindren tornar upp sig. Undermedvetet längtar vederbörande efter trygghet och materiell säkerhet.

ELD, se brinna klar: dina förhoppningar om en kärlekshistoria kan gäckas.


FARA, befinna sig i: ljusa framtidsutsikter.


Fly : En dröm om flykt betyder svåra motgångar och inre stress. Lyckas du fly i drömmen så kommer du klara av att möta motgångarna.

Jagad : Är du jagad i drömmen så betyder det att du är stressad och behöver lugna ner dig.

Tiger : Tigern utmanar dig till kamp! Kämpa på och du kommer att övervinna svårigheter.



Inatt drömde jag en sjuk dröm. Jag såg ett stort fort eller ska man kalla de slott? brinna. Jag skulle klättra upp för en mur och uppe på muren stod de en tiger, som typ ville att jag skulle komma upp så fort som möjligt. Under mig var de fara, någon jagade mig. Jag kom upp till toppen men där är det ett hinder som jag inte kommer förbi. Det som jagar mig kommer ikapp mig och jag får panik och..... vaknar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0